Monday, June 21, 2010

kepentingan berfikir...

kalau dalam anatomi,otak terletak di bahagian yg plg atas..pas2 siap dilindungi oleh tulang tengkorak plak 2..memang protection cantek pnye..sbb ape?sbb otak adalah `main system` untuk manusia..slaen 2,dengan ade nye otak,manusie leh berfikir dan menganalisa sesuatu perkara..aku cukup suke menganalisa..bak kate national geo, `live curious`..bile terjumpe satu2 mende yg baru,aku akan analisa dan cuba untuk mencari jawapan..wat mase skang ni,minat aku lebih terarah kepada situasi politik dalam negara..aku akui yg politik kt m`sia skang ni da terlalu serabut..kalau dulu umpama hidangan yg belum terusik..cantik je tersusun..tp skang cam hidangan yg dah dimakan..serabut dan bersepah...sebagai generasi muda,aku cukup risau ngan keadaan skang..ye la,kadang2 terpikir gak ape akan jadi kt anak2 aku nnt kalau keadaan camni akan jd maken teruk..leh ke anak2 aku nnt idup dlm keadaan aman..untuk menganalisa perkara2 ni,aku pon rajen2 kan diri membaca blog2 politik...memang bny isu yg dibincangkan...ade yg kutuk kerajaan..ade yg kutuk pembangkang..ade gak yg maen isu2 semasa..so,pas lpas hampir beberapa bulan aku menelaah isu2 politik ni,aku dpt simpulkan yg kbanyakan pemimpin2 skang kurang semngat patriotik...sbb 2 diorang wat x kesah je perkara2 camni..ape yg diorang pentingkan,poket diorang sentiasa tebal..xkesah la pembangkang ke,kerajaan ke..same je..so,untuk PRU13 akan dtg,aku harap pengundi sume sentiasa menganalisis..gune akal fikiran yg ALLAH bg untuk memilih pemimpin yg btol2 dan ikhlas memperjuangkan agama,bangsa, dan negara...

No comments:

Post a Comment